dynia dla wszystkich

zupki ze słoiczka są nieopłacalne. przerażona GMO i innymi podobnymi świństwami stwierdziłam, że nie będę dawać dzieciom zupek z warzyw nieznanego pochodzenia, a przecież składniki w słoiczkach muszą być przebadane. ale jednak co zupa mamy, to zupa mamy. mój tata uprawia sam warzywa w przydomowym ogródku i w tym roku miał nadmiar dyni. dlatego przez całą jesień robiłam wszystkie możliwe wariacje na temat tego warzywa, a teraz znowu przywiózł mi połowę jakiegoś giganta. nie ma to jak ekologiczne uprawy - dziewczynki dostały zupę i każda z nich zjadła po pełnej misce i po dokładce. a ja na fali dyniowego uniesienia stwierdziłam, że dla rodziców też ugotuję pikantną zupę - żeby się rozgrzać w te mroźne dni. to naprawdę działa.

przepis na zupę dla dzieci:
ziemniak
marchewka
kawałek dyni odpowiadający wielkością ziemniakowi
1 żółtko jajka (na jedno dziecko po 6- tym miesiącu życia przypada pół ugotowanego żółtka co drugi dzień)
kawałek masła
szczypta soli i cukru (tak dodaję po trochu, możecie mnie zjechać albo nie dodawać)

ugotuj warzywa w rondelku - tak żeby były miękkie. w drugim rondelku ugotuj jajko na twardo. kiedy warzywa się ugotują dodaj szczyptę soli i cukru oraz kawałek masła. zmiksuj. jajko obierz, oddziel białko od żółtka. żółtko przekrój na pół i jedną z części wrzuć do miseczki dla dziecka. rozgnieć i wymieszaj z zupą, żeby zostały tylko małe, łatwe do połknięcia kawałki. smacznego

przepis na pikantną zupę dla rodziców:
garść mrożonej włoszczyzny
ćwiartka masła
kawał dyni pokrojony w mniejsze kawałki (tej dyni tyle, żeby wypełniła cały garnek)
2 ząbki czosnku
2 kostki rosołowe
szczypta kurkumy
szczypta gałki muszkatołowej
szczypta tymianku
szczypta majeranku
pół łyżeczki soli
łyżeczka cukru
2 goździki
łyżeczka imbiru
łyżeczka ostrej papryki
śmietana 30%

w garnku rozpuść masło. wrzuć garść mrożonej włoszczyzny, podsmaż. wrzuć dynię. zalej wodą.
dodaj 2 kostki rosołowe i 2 ząbki czosnku. ugotuj do miękkości. zmiksuj. podczas miksowania dodawaj śmietankę i przyprawy. spróbuj. dopraw tym czego Twoim zdaniem brakuje. podawaj z grzankami i serem (może być pleśniowy, żółty, mozzarella - wszystko według uznania).

smacznego!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

różnica między "mermaid" oraz "siren"

pewne rzeczy o które mnie pytacie, mam Wam to napisać, a później zapominam część 2

pewne rzeczy o które mnie pytacie, mam Wam to napisać, a później zapominam część 1